Recht op luiheid in de spookgeld economie

"Als je maatschappelijk gezien geen enkele activiteit ontplooit, vervalt je recht op uitkering. Dat stellen twee TNO onderzoekers in hun onlangs gepubliceerde 'agenda voor de toekomst'."
Voorspelbare stelling van een maatschappelijk bijzonder non-actief TNO met een budget-overschot en daardoor teveel tijd voor zinloze 'onderzoeken' als dit, die op kosten van de belastingbetaler worden verricht. Waar en door wie laat je bepalen wat maatschappelijk gezien onder activiteit valt? Het TNO lijkt een nieuwe marionet van de poppetjes in de poppenkast die door ons gekozen zou zijn, waarvan de regie in handen blijft van staatsmonarch en grootbedrijf, die al doende zonder problemen miljarden voor de top (en zichzelf) achterover kunnen drukken; Zo lang deze verkapt diplomatiek onschendbaren De Handhaving geheel in handen hebben is er niemand in dienst van de staat te vertrouwen, en leven we in een bananenrepubliek met witte boorden-criminelen coating. Daarin doet TNO gezellig mee om de hetze tegen de minima kracht bij te zetten, want die armen moeten natuurlijk wel blijven betalen en NOG HARDER werken voor de rijken.

Mijn advies voor die 'agenda voor de toekomst' is dat vele handen licht werk zullen maken, dus dat je de fulltime baan moet verbieden. Te hard werken is voor de dommen. Zeker in een overbevolkte wereld die bol staat van de automatisering en industrialisatie, en waar een ernstig overschot aan arbeidskracht (en voedsel) aanwezig is. Meer recht op luiheid dus. Vooral in een economie die draait op spookgeld;

Ook die formuliertjes voor de "Huurtoeslag en zorgtoeslag" van de belastingdienst ontvangen? Daarin vraagt men ons een schatting te maken van ons inkomen over heel 2006. Ik adviseer iedereen om daarmee zo laag mogelijk te gaan zitten. Gok dat je inkomen lager is dan nu (koopkracht is dat sowieso). Want:
1) Te laag geschat inkomen is niet strafbaar, en
2) Je weet nooit wanneer geld zijn waarde verliest, dus dan krijg je in ieder geval op de korte termijn nog het maximum aan toeslagen, en geniet je voordat de (of jouw) wereld vergaat optimaal van het leven. Correctie van het teveel ontvangene komt namelijk pas achteraf, en zonder rente! Geen zorgen: Balkenende kan het allemaal best betalen. Geen wonder trouwens als je dit leest.

NEU, dus we verdubbelen onze bijdrage

Onze wijze volksvertegenwoordiging was heel erg verbaasd dat er tegen die onbegrijpelijke EU-"grondwet" massaal NEU werd gezegd. De onevenredige netto bijdrage die wij aan dit bureaucratische, betuttelende, geldverslindende monster betalen was één van de hoofdredenen. Het gebrek aan invloed een andere, en de afstand tot de burger was er ook één. Wij, de domme burgers, hadden het natúúrlijk weer niet goed begrepen, maar onze altijd goed luisterende regering was gelukkig zo mild en respecteerde, met duidelijke tegenzin, de massale NEU. Dus ging ons opperhoofd naar Brussel en maakte de verbaasde EU-bureaucraten duidelijk dat wij zuinige Nederlanders het minst te spreken waren over de torenhoge financiële bijdrage, zonder dat daar enige invloed en/of voordeel tegenover staat. Die bijdrage moest en zou omlaag, zo bulderde Jan-Peter..

Inmiddels zijn we nog geen drie maanden verder. Het domme klootjesvolk is alweer vergeten waarom ze tegen de EU is, zo hoor je ze denken in Den Haag. En dus kan die verdomde bijdrage aan de EU best wel VERDUBBELD worden. Zo gezegd, zo gedaan.

Hoe veel duidelijker kan een regering aangeven dat ze totaal SCHIJT heeft aan de burgers, die zo duidelijk hun afkeer van het EU-monster hebben laten blijken? Moeten de baantjes voor uitgerangeerde Haagse politici ten koste van zoveel burgergeld veiliggesteld worden? Wat doen die lui eigenlijk, anders dan ons flessen?
(deels geschreven door: Robbie409)

Cassette-recorders

One of the coolest things I remember from my childhood is the discovery of recording sound. I met people around me who had tape-recorders. My father had one, some older cousin had one, and suddenly they were everywhere. Those were large expensive machines I thought I would never be able to own and play with myself. Boy was I wrong ;-) Ever since I found out about the Compact Cassette, I was fascinated by audio-tape and wanted to know everything about this medium. My mother brought in one of those handy PHILIPS portable cassette recorders (thanks to her job as a teacher, I think), and I remember times when I sneaked into her study whenever she wasn't home, to go and mess with this thing. I had noticed earlier how I had no difficulty whatsoever operating these machines, something which was considered special back then, and so I was very much drawn to it. I was only 12 years old when I recorded strange conversations with fake characters I played myself, for me acting and pretending were fun things to do with tape-recorders. I really learned a lot about myself that way, especially since you could rewind and listen to how believable or bad it actually was.

The first recorder I could call my own was from the obscure brand electown, I remember it had some really weird bugs in the audio-circuits. Next came the N2235 by Philips, also still mono. Amazing machine that was, it had a pitch control so you could change speed!

JP recently told me about this Russian guy, Artyom, who found a way to put his vintage cassette-recorders back in business, really amazing stuff (very slow site though). Inspired by that I photographed my old SHARP RT-10 cassette deck, after dusting it off a little ;-) It had some added functionality:
- eraser-head on/off switch
- play/rec head on/off switches (left and right channel)
- several speed-tricks; fast down to 0 ("stil-loop"), pitch-control, smurf-mode etc.
As you can see, I soldered switches to the cassette-heads to be able to disconnect the eraser-head, and the left and right-channel of the play/rec head(s). You need to have been there to know what it was for :-)
It's one of the machines I used for the creation of special audio-effects that in turn were used for radio shows and new wave disco-mixes and stuff. This is how it was done before there were analog-to-digital converters, before digidesign soundtools and before editing software came into play. It was all analog cassette and reel to reel tape, vinyl 12"s, turntables, a StudeRevox tape recorder, a whole lotta' patience (and of course brilliance and talent ;-)
We (me and my cousin) had even built pitch-controls on our turntables, since we couldn't really afford the Technics ones back then. All our money went to buying records. Those freakin' imports were so damn expensive ;)
Anyway, it's surprising how long those reels and cassette-tapes last. Most of them are still playable.

Roman Gabriel Nouis

My father is now a grandfather. That is to say; One of my half-sisters, the one you see in this old photo, now has a son! So, for Roman Gabriel I'm truly Uncle Julius. I love the name Gabriel, for my generation that's Christopher Walken being an angel in The Prophecy ;-)

Ach, what the heck, ik copy-paste even mijn vaders berichtgeving over deze heuglijke tijding:

Vroeger was de muziek beter.

Veel mensen reageren daarop door te stellen dat dit schijn is, omdat je alleen nog maar de goede muziek van vroeger hoort. Ik plaats daar grote twijfels bij. Muziek was inderdaad beter, en dat is ook heel logisch te verklaren;
  • De spoeling is erg dun (geworden, en gemaakt). Er wordt vandaag de dag het tienvoudige uitgebracht, ten opzichte van bijv. in 1983.
  • Pop-muziek (bijvoorbeeld) moet het voor een groot deel hebben van de melodie, het thema, en de tekst. Dat zijn geen onuitputtelijke bronnen; Alle melodietjes en hoofdthema's zijn nu (bewezen) reeds eerder gemaakt, je kunt in feite geen nieuwe song meer schrijven. Op is op. Wat overblijft is een nieuwe sound, een nieuwe verpakking voor hetzelfde materiaal. Originaliteit is moeilijker geworden.
  • Voor de opnames en productie van 1 single werd regelmatig 1 hele week uitgetrokken, nu doet men dat in 1 dag. Om nog maar te zwijgen over de productie van hele albums, of soundtracks.
  • Als de arbeidsintensiviteit groter is, dan is het eindproduct over het algemeen beter gecontroleerd op kwaliteit. Met de komst van processing power en computer-speed hebben helaas ook gemakzucht, luiheid en afraffelen hun intrede gedaan.
    Neem computer-games; Je kunt ze nog zo mooi maken, visueel, en geluidstechnisch, maar als de basis, het idee van het spel, niks voorstelt, dan is het een waardeloos game. Short-term high impact rubbish. Ik noem dit ook wel het Alien-Versus-Predator-effect. Ziet er leuk uit, maar afgezet tegen iets als Alien of de eerste Predator film, haalt Alien Versus Predator nog niet een kwart van de eeuwigheidswaarde.
  • Talentloze a-muzikale muziekmakers stampen zonder problemen rommel in elkaar die lijkt iets voor te stellen, maar die dat in werkelijkheid natuurlijk niet doet.
  • De muziek werd vroeger zelden tot nooit gemaakt met als doel er tijdelijke instant gratificatie mee te bereiken bij de luisteraar. Nu lijkt dat vaak de enige factor die telt. Dat is een direct gevolg van de enorme hoeveelheid muziekkanalen die de luisteraar bereiken kan; Als je indruk wilt maken, dan heb je niet meer de kans daar lang over te doen. Als er maar 1 popzender op de radio is, dan krijgen muziekjes de kans te groeien, doordat mensen hetzelfde muziekje vaker zullen horen. Die kans is nu klein.
  • Geld was vroeger niet de primaire drijfveer bij de artiest, dat is nu echt héél anders dan bijv. 25 jaar geleden.
Er zitten best wel eens diamantjes tussen, in de huidige muziekwereld, maar het deel (zeker afgezet tegen het totaal-aantal releases!) met enige eeuwigheidswaarde is buitengewoon klein. De sterk dalende lijn deed - naar mijn indruk - zijn intrede ergens rond 1990. De meest waardevolle periode, wat pop-muziek betreft, moet je echt zoeken in de periode tussen 1957 en 1996, met een hoge piek in kwaliteit-versus-kwantiteit tussen 1973 en 1988. Heeft overigens weinig met (mijn) leeftijd te maken. Het is een constatering die jongeren al vaak doen, zelfs zonder dat ze mij kennen ;-)

Probeer het maar eens te ontkennen.. ;-)

 
  103      Teletekst za 10 sep
 ***************************************
    Populariteit coke OM neemt sterk toe

 ***************************************
 AMSTERDAM
Bij het Openbaar Ministerie
 wordt steeds meer cocaïne gebruikt.
 Vanuit Amsterdam heeft het gebruik
 zich de laatste jaren verspreid over
 het hele land, blijkt uit onderzoek
 van de Universiteit van Amsterdam.
 XTC verliest snel aan populariteit en
 wordt door cocaïne voorbijgestreefd.

 Uit het onderzoek blijkt verder dat
 cocaïne steeds vaker wordt gebruikt in
 combinatie met alcohol.Jonge officieren
 nemen 's ochtends een snuifje coke om
 nuchter te worden na een nacht stappen
 en gaan daarna naar de rechtbank. Ander
 onderzoek toonde onlangs aan dat de
 kans op het zoek raken van ontlastend
 bewijs daardoor sterk is toegenomen.

 ***************************************

Revolutie !

"The revolution is a dictatorship of the exploited against the exploiters." - Fidel Castro

Het gaat lekker in ons kikkerlandje. De publieke omroepen lijken de strijd met de onaantastbare grootheden aan te gaan, eindelijk durven ze de waarheid uit te spreken. De ene na de andere fraude duikt op; Deze is vooral boeiend in een tijd van overdadige bezuinigingen voor de mensen die zelf al het zuinigst leven.

Er komt een dag dat onafhankelijke neutrale oases, zoals de Principality of Sealand, als paddestoelen uit de grond gaan springen op deze planeet, en ik naar zo'n plek toe moet verhuizen omdat ik één van die lastpakken ben die een grote mond heeft waar het om onrecht en machtswellust gaat.

"Ja, maar camera's kunnen helpen criminaliteit tegen te gaan!" (updated)

Je KUNT ook verbieden dat mensen hun huis uit komen; Stel je voor, ze zouden toch eens terroristische of misdadige plannen maken! Nee weet je wat? We schaffen gewoon de maatschappij af, of waarom niet meteen de mens? Wat is er nu zo belangrijk aan ons mensen dat we onszelf niet even kunnen opheffen ten bate van de bestrijding van de criminaliteit?

Als je goedpraat dat je 'ter bestrijding van de criminaliteit' overal camera's kunt plaatsen, en iedereen SMS-jes van de politie mag ontvangen omdat iedereen in de buurt van een paar antennes een mobieltje aan had staan, dan MAG je straks ook de prepaid telefoon, en de post in geheel wel opheffen, want daar heb je geen controle over als corporale politie, nietwaar?
Chip in je arm en op elke straathoek een detector om te bepalen waar je bent, en dat dan 4 jaar bewaren. Levert dat een nuttige bijdrage op voor het opsporen van misdadigers cq terroristen? (let wel: alleen het opsporen, niet het voorkomen ervan!) Waarschijnlijk wel. Maar doen, dan?

De redenering dat mensen die geen gebruik maken van internet (en dus niet deel nemen aan iets dat zogenaamd 'criminaliteit' veroorzaakt) er voordeel bij hebben dat de gaten die internet schiet in 'de veiligheid' gedicht worden is onzinnig. Vanuit dat standpunt is het dan ook bespreekbaar om heel internet op te heffen. Of de hele wereld, behalve de plek waar jij woont.

Ik word echt niet goed van die meeloperige dumbo's overal die zich al die schandalige Big Brother Acceptance laten aanpraten met volslagen lulkoek. WAKE UP!
Is het nu veiliger dan het in 1984 was? Voelt u zich veiliger dan tien jaar geleden? Stel uzelf die vraag, en ga dan eens goed na wáár u nu zo bang voor bent, en hoe dat zo gekomen is.

Ondertussen:

None of five federal agencies using electronic data mining (to track terrorists, catch criminals or prevent fraud) complied with all rules for gathering citizen information. As a result, they cannot ensure that individual privacy rights are appropriately protected. (zie hier)
en tòch gaan we alwéér ongevraagd het aantal camera's uitbreiden in de hoofdstad, want terrorisme. Uweetwel, de vrijbrief voor alle control-freaks om elk democratisch beginsel mee de kop in te drukken.
Mocht je nogsteeds niet getekend hebben, kijk dan eens naar de teller!

Truth Or Dare my ass

Truth or dare spelletjes zijn bullshit. Alsof je na de magische woorden "truth or dare" plotseling geen geheimen meer hoeft te hebben ofzo, alsof je ineens al je maskers dan wel mag afzetten en dingen die normaliter niet leuk zijn daarna ineens leuk gevonden zullen worden. Come on, what a load of crap. Geheimen waren er om geheim te blijven, erotiek is er om erotisch te blijven. Als je iemand eigenlijk iets niet durft te vragen dan ben je gewoon een lafaard, en moet je geen truth or dare behoefte gaan veinzen teneinde toch antwoorden op de vragen te krijgen die je eigenlijk normaalgesproken niet mag stellen zonder een klap in je smoel of een knietje te krijgen.